marți, martie 19, 2024
Astronomie

Kepler-186f si Kepler-62f doua planete foarte asemanatoare Terrei

Un nou studiu al cercetatorilor de la Georgia Institute of Technology si de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics arata ca doua exoplanete, Kepler-186f si Kepler-62f, aflate la 500, respectiv 1.200 de ani lumina, sunt extrem de asemanatoare cu Pamântul.

Savantii au identificat ca distanta fata de stea si înclinarea axiala sunt doua elemente esentiale pentru o clima propice aparitiei vietii. Ambele planete din acest studiu au o înclinare axiala stabila, asa cum este si cazul Terrei, scrie Phys.

Cât despre zona habitabila, poate fi dat un exemplu din sistemul nostru solar. „ Marte este în zona locuibila, dar înclinarea axiala este foarte instabila – variind de la 0 la 60 de grade”, a precizat Gongje Li de la Georgia Tech Assistant, care a condus studiul împreuna cu Yutong Shan de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

„Aceasta instabilitate a contribuit probabil la degradarea atmosferei martiene si la evaporarea apei de suprafata”.

Ca o comparatie, înclinarea axei Pamântului variaza de între 22,1 si 24,5 grade, trecând de la o extrema la alta o data la circa 10.000 de ani.

Kepler-186f are o raza cu mai putin de 10% mai mare decât Terra, dar masa, compozitia si densitatea sunt necunoscute. Completeaza o orbita în jurul stelei sale o data la 130 de zile. Conform NASA, luminozitatea lui Kepler-186 (steaua) la amiaza ar parea la fel de intensa ca Soarele la apus.

Kepler-62f este cea mai asemanatoare exoplaneta (cu Pamântul) dupa cea mentionata mai sus. Este cu circa 40% mai mare decât planeta noastra, fiind ultima planeta din sistemul din care face parte.