Incidentul Kinross: pilotii care au disparut in timp ce interceptau un obiect neidentificat

Trimisi sa studieze o tinta aparuta pe radar peste un lac de pe granita dintre Canada si SUA, doi piloti s-au apropiat de un OZN pâna când au disparut cu totul, generând o avalansa de explicatii oficiale contradictorii si speculatii.

La 23 noiembrie 1953, lânga granita dintre SUA si Canada, Centrul de Comanda Aeriana Defensiva al SUA a observat o licarire pe radar acolo unde aceasta nu ar fi trebuit sa apara: în spatiul restrictionat de deasupra Lacului Superior, aproape de o importanta ruta comerciala, se afla un obiect zburator neidentificat.

Felix Moncla

Drept urmare, un avion a decolat imediat de la Baza Aeriana Kinross, cei doi membri ai echipajului fiind trimisi sa investigheze. Felix Moncla s-a asezat în scaunul pilotului, în timp ce Robert Wilson urmarea radarul.

Cei doi nu aveau sa se mai întoarca din misiunea lor de interceptare.

Ceea ce a urmat, potrivit lui Donald Keyhoe, fost aviator militar si cercetator al fenomenului OZN, a fost „unul dintre cele mai stranii cazuri înregistrate  vreodata”. Keyhoe a scris despre acest incident în cartea sa din 1955, „Conspiratia farfuriilor zburatoare”, potrivit enciclopediei Alchetron.

Donald Keyhoe

Cele doua licariri de pe radar „converg”

Dupa ce s-a ridicat în aer, Wilson a avut probleme în a lua urma obiectului neidentificat, care îsi tot schimba cursul. Asa ca avionul sau a continuat sa-l urmareasca folosind indicatiile primite prin radio de la comandamentul de la sol.

Avionul, care zbura cu 800 de kilometri pe ora, a urmarit obiectul vreme de 30 de minute, apropiindu-se treptat de el. La sol, operatorul radio a ghidat avionul de la 7.6 la 2.1 kilometri altitudine, urmarind pe ecranul radarului cum o luminita o urmarea pe cealalta.

Treptat, avionul a ajuns din urma obiectul, la o altitudine de 2.4 kilometri. În acel moment, cele doua luminite de pe radar au devenit una singura – „strâns unite”, cum avea sa spuna Keyhoe mai târziu.

Apoi, potrivit unui raport oficial al accidentului, semnalul radar emis de avionul F89 „pur si simplu a disparut de pe radarul statiei de interceptare de la sol.” Apoi, primul semnal radar, care indica obiectul neidentificat, a virat si a disparut definitiv.

Fortele Aeriene SUA, Paza de Coasta SUA si Fortele Aeriene Canadiene au întreprins o operatiune extinsa de cautare si salvare. Nu s-a descoperit nicio epava si nicio urma lasata de piloti.

Fortele Aeriene dau explicatii neclare

Comunicatul de presa oficial al Fortelor Aeriene privitoare la disparitie, trimisa catre Associated Press, spunea ca avionul disparut „a fost urmarit de radar pâna când s-a contopit cu un obiect”, conform History.com.

Declaratia a aparut într-un articol din Chicago Tribune sub titlul „Un avion cu doua persoane la bord a disparut deasupra Lacului Superior”.

La fel ca la Roswell, în 1947, Fortele Aeriene au retractat declaratia si au schimbat povestea la scurt timp: potrivit noii versiuni, operatorul radar de la punctul de control de la sol citise gresit radarul.

De fapt, avionul încheiase cu succes misiunea, interceptând si identificând OZN-ul ca fiind un avion Dakota – o aeronava a Fortelor Aeriene ale Canadei – care zbura la circa 50 de kilometri de cursul stabilit.

Felix Moncla si colegul sau

Moncla, afectat probabil de un vertij, s-a prabusit în Lacul Superior pe drumul de întoarcere catre baza. Dar oficialii canadieni au contrazis versiunea, spunând ca, în acea noapte, nu existase niciun zbor canadian în acea zona.

Potrivit lui Keyhoe, care avea sa scrie din nou despre Incidentul Kinross în cartea sa din 1973, „Extraterestrii din spatiu”, doi reprezentanti ai Fortelor Aeriene i-au oferit vaduvei lui Moncla doua explicatii contradictorii legate de incident.

Într-una dintre versiuni, pilotul se prabusise în lac în timp ce zbura prea jos. Cealalta explicatie spunea ca avionul explodase la o altitudine mare.

Concluziile investigatorilor

Dosarul întocmit de Proiectul Blue Book (un proiect de investigare oficiala a OZN-urilor de catre Fortele Aeriene Americane) a repetat asertiunea Fortelor Aeriene conform careia avionul „si-a încheiat cu succes misiunea” si ca prabusirea a fost un accident, cauzat „probabil” de un „puseu de vertij”.

Comportamentul anormal al radarului era atribuit „conditiilor atmosferice neobisnuite”, iar faptul ca epava nu a putut fi recuperata era considerat ca fiind de înteles, data fiind adâncimea apei.

Între timp, cercetatorii de la Comitetul National de Investigatii privind Fenomenele Aeriene au descoperit ca misiunea nu era pomenita în dosarele oficiale.

Centrul de Informatii Tehnice Aerospatiale a oferit urmatoare explicatie:

„Nu exista nicio relatare în dosarele Fortelor Aeriene privitoare la obiecte neidentificate la Baza Kinross pe 23 noiembrie 1953… Nu exista niciun caz în dosare care sa prezinte macar de departe astfel de circumstante.”

În absenta unei explicatii oficiale satisfacatoare, „grupurile civile care se ocupa cu studiul farfuriilor zburatoare” – dupa cum le numeste Proiectul Blue Book – au dezvoltat propriile lor teorii.

Potrivit uneia dintre ele, avionul se lovise ca de un „zid de beton” de raza protectoare a OZN-ului. Altii au speculat ca avionul ar fi putut fi „pescuit” din aer si dus la bordul OZN-ului – poate cu intentia ca membrii echipajului sa-i învete pe extraterestri limba engleza.

În 1968, mass-media locale au relatat ca pe malurile Lacului Superior s-au descoperit fragmente de avion, însa nimeni nu a verificat. În 2006, Adam Jimenez, sustinând ca este un reprezentant al companiei de scufundari Great Lakes Dive, a intrat în contact cu mai multi cercetatori independenti ai fenomenului OZN.

Jimenez sustinea ca în zona se descoperise o epava, însa si un obiect metalic care parea a fi o bucata dintr-o farfurie zburatoare. Cercetatorii OZN au depistat în curând inexactitatile din povestea lui Jimenez si au tras concluzia ca firma Great Lakes Dive nu exista.

Confruntat cu aceste fapte, Adam Jimenez a „disparut” la fel de subit precum aparuse. Probabil ca si in acest caz, ca si in altele similare, nu vom afla exact ce s-a intamplat. Cert este ca un avion militar american si doi piloti experimentati au disparut fara explicatii.

surse: incredibilia.ro si mysteriousuniverse.org

Bogdan

Pentru fiecare de ce trebuie sa existe un cum